tisdag 19 juli 2011

Paris

Hej bloggen!

Jag har varit i Paris. Det är en vacker stad, dock med för mycket turister. Jag har varit på Disneyland Paris. Det är en imponerande park. Speciellt en söndagkväll när det nästan är folktomt och när man är där i sällskap av en sommarjobbare som får rabatt på allt och gratis inträde åt sina vänner.

Jag har sett Quasimodos katedral, fantomens opera, Therese Raquin's icke längre existerande passage, Amelie's kafé och glädjeflickan Satine's bordell. Har dragit slutsatsen att Paris är en stad full av inspiration till fiktionsskapande.

Jag är picknicksugen.



16 kommentarer:

Johanna sa...

WHOA?! Jag visste inte att du var i Paris! Det låter helt fantastiskt underbart!!

Vi borde ha picknick någon gång. Gärna innan lördag. För då ska jag till Riga med familjen. Jag är ledig torsdag, så det vore fint! Annars en kväll? När kommer Lisa hem? Jag har inte träffat någon av er på JÄTTELÄNGE, jag får lite abstinens.

Elin sa...

Åh, Paris! (:

Wohoo på picknick! Jag kan inte på Torsdag.. :( Jag börjar 17 på fredag så jag kan innan dess, annars är jag inte ledig förren på söndag...

lisa sa...

Jag är hemma!! Kom hem alldeles nyss :)

Paris låter underbart, särskilt disneyland! Jag har alltid velat besöka ett disneyland!

Fredag funkar för mig. Eller imorn annars? När som helst!!

Johanna sa...

NEEEEJ. Imorgon??! Efter 17? Fast lisa är kanske inte hemma då?

Johanna sa...

hahah, jag skriver en kommentar, och sen postar jag den en kvart senare. Det blev lustigt.

eleen sa...

Jag slutar 20 imorgon!

Agnes sa...

Ouch, jag kan inte imorgon. Däremot kan jag på fredag innan 17 :)

Johanna sa...

Men då jobbar jag... :(

lisa sa...

Men balle. :( Elin, är du upptagen HELA torsdagen?

Elin sa...

Jag är fri efter typ 7 på torsdag ( aka imorgon), kan ni då?

johanna sa...

Jaa! Jag kan!

lisa sa...

Jag med!!

Agnes sa...

Jag kan!

Agnes sa...

:D

lisa sa...

Toppen! Hos vem ska vi va? Eller vad ska vi hitta på? Det är inte riktigt väder för kvällspicknick...

Agnes sa...

Vi KAN vara här, men Anna har paxat källaren, så bara mitt rum isf. Något bättre förslag? :)