måndag 21 februari 2011

You should come with a warning, you should be wearing a sign.

Konstighet från i lördags: Jag var på samma födelsedagsfirande som matteläraren Kristoffer från Edvardslundskolan. Minns ni honom? Johanna hade honom, och en gång frågade jag om han hade körkort. Min kusin Madeleine fyllde 20, och hennes pojkväns syster är tillsammans med honom.

Dagens låt: The Ark - The apocalypse is over

Förresten så hittade jag inte på att de ska på sommarturné också! Men deras vårturné låter mycket intressantare?



"Vi gör ju alltså då en stor avskedsturné, i två delar kan man säga. Först en klubbturné som är lite mer intim, lite mer... vi spelar på mindre ställen, spelar lite udda låtar, låtar som vi vet att folk har längtat efter att höra. En hel del låtar från första plattorna. Nått b-spår, kanske. Det blir liksom inte den självklara hitkavalkaden. Den självklara hitkavalkaden sparar vi till sommaren, till sommarturnén som börjar i slutet på maj, början av juni."

Visst låter det som om vårturnén vore mycket trevlig att gå på? Stockholm är ju isf 15 Mars. Vad sägs?

Mattias påpekade aldrig min användning av "gummisnopp" i labbrapporten. Han såg nog inte. Ska jag vara lättad eller besviken?

Inga kommentarer: