fredag 16 juli 2010

Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away

Cirka fem veckor har gått av sommarlovet, och mitt sommarjobb är nu äntligen slut! Dock har allting gått oerhört snabbt så det känns snarare som om det är två veckor och inte fem som passerat. Då det var sista dagen på jobbet idag fick vi bada i Mälarbaden och sedan blev vi bjudna på restaurang. Och sist (men inte minst!) så fick vi glass! En väldigt bra avslutning med andra ord.

Nu håller jag på att gå smått galen av att vara uttråkad, och det endast efter nio timmar utan jobb. Därefter hoppas jag på att vissa lekkamrater kan bege sig hemåt snart så att jag slipper dö av ensamhet här hemma.

Jag behöver ha nya sommarskor (läs sandaler) då jag inte har några som passar. Men trots åtaliga rundor inne i centrum så kommer jag alltid hem tomhänt (kanske inte tomhänt, men iallafall inga skor!). Så snart behöver jag bege mig mot Stockholm för att införskaffa ett par, vilket passar bra då Harry and the Potters spelar nu i början av Augusti i Stockholm. Två flugor i en smäll liksom.

So long!

5 kommentarer:

Johanna sa...

GAAH, ellerhur! Jag hatar att inte göra någonting - jag får konstiga idéer om att städa rummet eller laga mat eller något annat nyttigt. Ledighet är skrämmande.

Vi bör gå på bio på fredag! Inception har premiär och vad jag har hört är det en rättså brilljant film.

Elin sa...

Skrämmande indeed!

Wohoo, bio! Jag är på, den verkar spännande! Briljanta filmer ftw! :D :D

lisa sa...

.... jag lär inte vara hemma på fredag! (men ni kan såklart gå utan mig!) Ellen Page ftw! (hur stora är oddsen att den kommer till E-tuna på fredag?)

Johanna sa...

Bluöh :(! Vad ska du göra?

Och att filmen kommer hit på Fredag är väl inte säkert. Men det är ju klart en storfilm, så chansen är nog ganska stor ändå.

lisa sa...

vi ska ta båten till stockholm nästa vecka...