torsdag 28 april 2011

I'm so happii, it's too earlii

Hej! Det är VM i konståkning denna vecka! Javier Fernandez har ett av mina favoritprogram någonsin, och idag var förmodligen sista gången han framförde det. Iaf i tävling. Han har musiken från Pirates of the Caribbean och spelar onykter pirat! Det är underbart!


Titta särskilt från 2:15 då den första geniala stegfrekvensen börjar. Jag tycker alltid att stegfrekvenserna är roligast att se på, även om en del hopp är magnifika.

Florent Amodio var också fantastisk, hans program är himla showit!! Och han använde musik med text, vilket tydligen inte var tillåtet. Trollolol. Hans franska brytning är bedårande. "I'm so happiiii". Aww aw.

Oh, Florent Amodio får bli Dagens Hunk! Det var ett tag sedan vi hade en sådan.

3 kommentarer:

julia sa...

Waow alltså!! Jag har aldrig varit särskilt intresserad av konståkning, men det här var förvånande underhållande! Musiken passade jättebra in och när han var onykter var ju bäst ;) Men jag visste inte att de brukade klä ut sig och sånt i konståkning?

Agnes sa...

Jag gillar delen som börjar 4:29. Fast den kan bero på att det är min favoritdel av musikstycket också :)

lisa sa...

Många brukar ha ett tema och en idé som de försöker framföra, men det är sällan man ser ett så underhållande program! Det är så mycket klassisk musik i konståkning. Det var en kille som Sherlock Holmes- inspirerat program. Men Javi har best koregrafi! :D