onsdag 24 augusti 2011

Nej men titta, ett nytt inlägg

Tjo! Var det nån som såg på Tack för musiken i lördags? Det är ett program där Niklas Strömstedt snackar med en artist och de framför lite låtar. Ola Salo var gäst i lördags, och han var självfallet underbar. Han sjöng bl.a. Uriel, och det är ju inte så ofta man får se den. Det var fint. En gång hände det här:

NIKLAS: Om du fick välja en artist i hela världen som skulle spela in och göra en cover på dina låtar, vilken låt skulle det vara och vilken artist?
OLA: Då skulle jag vilja att Carola sjöng in en låt som jag har gjort.
NIKLAS: Vilken då?
OLA: Breaking up with God.


Dagens babe: Holland Roden

Hon spelar Lydia i Teen Wolf (min nya favorit tv-serie). Hon spelar en tjej som egentligen är skitsmart men som låtsas vara lite av en bimbo.

Ett av mina favoritmoment i serien är när hon stöter på sin gamla skitpojkvän på en skoldans och han är så oförskämd och dryg och hon säger strängt åt sig själv att "I don't care, I don't want compliments, I will not fall to society's desire to turn girls inte emotional insecure neurotics who pull up their dress at the first flattery remark". BADASS, ELLER HUR?

Och sen säger Stiles (hennes dejt) att hon ser vacker ut och hon blir jätteglad och det märks hur mycket hon påverkas av vad andra tycker om henne. Jag älskar henne ännu mer då, för att hon intellektuellt inser hur hon sjukt det är basera sitt värde på andras uppfattningar om henne, men att när det faktiskt gäller så är det svårt att låta bli.

Åh, jag önskar att jag kunde hitta klippet på youtube för det är underbart och den exakta stunden då jag förälskade mig i karaktären även om hon alltid varit väldans bra.

Adjö!

1 kommentar:

Agnes sa...

Nämen titta! :o Bra initiativ Lisa :p