tisdag 26 augusti 2008

Skola och CFOB

omg, varför har ingen postat nått?? >.<

Så. Nya skolor. Nya liv. Ny blogg. Nu är det dags att skriva något om dessa nya skolor och nya liv in vår skinande nya blogg!

Hahah, jag höll på att skriva nysa istället för nya. Nysa skolor.

Vi har hittills haft lektioner i Engelska, Idrott, Svenska, Matte och Kemi. I Idrott, matte och kemi har vi samma lärare; Pelle. Eller Per, som alla förutom vi tre kallar honom (vi tre: Johanna, Elin och jag. Agnes går iiiiinte med oss). Han är varken rolig eller tråkig än så länge.

Svenska har vi med en Sandra som är väldigt miss Hansson- typisk svensklärare.

Vår Engelskalärare pratar otroligt brittiskt!! Hon är svensk och har inte berättat att hon bott i England lr nått, så det är jättekonstigt. Hur lyckas man få en sån accent? Man hör hennes svenska ibland bara.

Nya klassen är än så länge väldigt tyst. Men folk verkar trevliga.

Å andra ämnen: Jag är förskyld! Blöh!

Dagens låt: The Paul Revere Jumpsuit Apparatus - Nearly Witches

Den där låten är Panic at the disco! Den senaste tiden har Fall Out Boy sysslat med en jättecool och konstig Viral Marketing- sak. Förs blev deras sida "hackad" av Citizens for our betterment. Sen så var det ledtrådar lite överallt och länkar som ledde runt i en ring och till andra band och jag vet inte ens. Iaf så kom slutet i måndags och det var ett Mixtape! Med ny musik från olika band, främst från Fall Out Boy som släpper ny skiva snart. Och Neary Witches var där på! Och den är otroligt cool, catchy och konstig! Jag vet inte om det är något nytt de har spelat in eller om det är från de låtarna de kastade innan de gjorde Pretty. Odd. Och jag vet inte varför de använder ett annat namn. The Paul Revere Jumpsuit Apparatus. Du kan ladda ner The CFOB Mixtape här: http://www.friendsorenemies.com/web/foe/users/falloutboy

Nu ska jag gå och lägga mig! Adjö!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha ett första inlägg!!

Jag vågade ju inte skriva det första lixom..