söndag 24 oktober 2010

I love the gap between your teeth and I love the riddles that you speak

Dagens sorgliga fakta: Vi har bara 5 inlägg skrivna denna månad, och alla är av mig. Vart är ni?

För ett tag sen var Taylor Swift min tredje mest lyssnade artist på last.fm och jag har efter det nöjt bevittnat hur hon sjunkit längre och längre ner på listan. Mest för att jag inte alls tycker att hon representerar min musiksmak och hon skulle inte ens nämnas om någon frågade vad jag lyssnar på. Men hey, there should never be guilt in pleasure. Och nu är det dags igen! Hon släpper nytt album och det är BRA.

Favoritlåt: Dear John
En av hennes bäst skrivna låtar hittills.

Hon skriver låtar som hon skriver dagbok, fullkomligt ärligt och utan krusiduller. Dear John handlar om hennes förhållande med John Mayer. Det är inte den enda låten som verkar handla om honom, men den självklaraste och den bästa.

Well, maybe it's me and my blind optimism to blame.
Or maybe it's you and your sick need to give love, then take it away.
And you'll add my name to your long list of traitors who don't understand.

Jag kan inte komma över det faktum att de faktiskt dejtade. De är så perfekta för varandra! Det gick en del rykten förut, men jag trodde bara de skrev musik tillsammans (han är faktiskt12 år äldre än henne)

Åh TSwift, du faller så fort och fullständigt för alla du dejtar. Det är så töntigt och beundransvärt.John Mayer är en av väldens största douchebags (men jag tycker om honom).


Ahahha, det tog mig jättelång tid att skriva detta inlägg, ett tag var det bara en stor klump av "I SHIP THEM SO HARD!!!1".

Inga kommentarer: