torsdag 21 oktober 2010

You were the prettiest thing I ever stole

Citat som detta är utgör alltid ett dilemma för mig:

"I think I've always been bisexual. I mean, it's something that I've always been interested in. I think people are born bisexual, and it's just that our parents and society kind of veer us off into this feeling of 'Oh, I can't.' They say it's taboo. It's ingrained in our heads that it's bad, when it's not bad at all. It's a very beautiful thing." - Billie Joe Armstrong


För att hålla där, Mr Armstrong, du är en fin människa och din syn på sexualitet är trevlig och så. Men att alla skulle vara bisexuella är så himla BLAH för mig. Vilka man attraheras av är inget val man gör, vissa försöker faktiskt och det fungerar inte. Har sett liknande citat av bl.a. Björk och Megan Fox flyta omkring.

Dagens babe:Emma Watson
Hon har tydligen klippt av sitt hår! Hot damn O__O

4 kommentarer:

Johanna sa...

Jag ÄLSKAR hennes nya hår, hon är jättevacker!

agnes sa...

Fast jag tror att man till viss del kan välja vem man attraheras av. Till viss del.

lisa sa...

Jag tror att det finns en hel drös men människor som identiferar sig som hetero, när de egentligen kanske är bi.

Jag tror också att det finns en hel del bifobi i LGBT-kretser, vilket kan leda till att bisexuella identifierar sig som lesbisk/bög. Kanske?

Men att man födds bi och sedan väljer tror jag inte alls på. Inte ens till viss del :P

julia sa...

Wow! Hon ser ut som någon från sextiotalet tycker jag, naturligt vacker! (egentligen kanske man såg ut så på 50- eller 70- eller 80-talet, men 60 var det som poppade upp i mitt huvud)