söndag 13 mars 2011

Johannas söndag i bilder


För att jag inte har något bättre för mig, tänker jag illustrera min söndag med hjälp av fotografier. Det har varit en ytterst händelselös söndag, så ha det i åtanke.

Det hela började med att jag vaknade och åt frukost. Därefter bestämde jag mig för att läsa.

Trots två böcker jag ska läsa till skolan, och diverse andra uppgifter som bara vänta på att jag ska göra dem, läste jag den här boken. Det kan bero på att jag inte måste och det ger mig en löjlig, rebellisk känsla av frihet. Eller så kan det bero på att det är en otroligt bra och tänkvärd bok om vegetarianism och tankar kring köttätande.


Sedan tänkte jag ägna min käre sköldpadda Bubblan lite omtanke genom att bada honom. Han uppskattar ett bad för att det ehum, sätter igång hans tarmar, skulle man kunna säga. Dock gav han inte ifrån sig något i badet, trots att han lag och plaskade i nästan en halvtimme.Okej då, tänkte jag och tog upp och torkade av honom.

Han såg lite sur ut, så jag delade en tomat med honom. Jag fick lite mer än honom, för annars hade han nog fått ont i magen. Tomat råkar var en av min sköldpaddas favoriträtter, så han glufsade i sig tomaten i nära ljusets hastighet. Jag tänker inte lägga upp några bilder av mig själv som äter tomat. Det vore konstigt.

Medan det här pågick tog jag fram mina gamla pärlor och saker och tillverkade ett halsband. Min pappa sa att det blev fint, men jag tror inte att han är kvalificerad att avgöra det. Jag blev nöjd och glad och just som jag skulle trä på berlocken på kedjan möttes jag av en ohygglig syn:


Bubbelmannen hade bajsat. På mitt golv! Så högst otacksamt av den lille lymmeln, tänkte jag och hämtade papper. Han såg inte ut att ångra sig.

Och på den vägen är det. Det är ju faktiskt fortfarande söndag, det låter som att Bubblan är under min säng så vem vet vilka fler äventyr jag kan råka ut för idag. Haha, hejdå.

Dagens låt: Tragic Magic - The View (Från deras nya album!!)

5 kommentarer:

agnes sa...

Åh, fina bilder :D

Johanna sa...

Tack Agnes!

Anonym sa...

Inte kvalificerad...

Anonym sa...

Inte kvalificerad...

Johanna sa...

Anonym: Ursäkta mig, men va? Du får gärna utveckla lite.