torsdag 31 mars 2011

We can grow vegetables underneath our skylight

Oj oj oj, jag tror att filosofiforum.com är min nya favoritsida! Medlemmarna där är så otroligt hövliga och skriver med en fullt fungerande svenska! Det är så ovanligt på internet att jag blev lite svag i knäna! En gigantisk skillnad från när man googlar in på en flashback-tråd. Visst, vissa har fortfarande knasiga åsikter, men det är nog omöjligt att komma ifrån. Jag snöade in mig på deras diskussion om feminism och kommer nog spendera lite mera tid där innan jag går och lägger mig.

På lördag bär det av till Stockholm för att gå på konståkningsshow! För mig och Elin iaf, men Johanna följer förhoppningsvis med på några timmers shopping. Jag vill jättegärna ha en ny vårjacka, men är för kräsen för det snava utbud som erbjuds. Jag är i den där jobbiga perioden där inga jackor är fina, men alla är ändå snyggare än den jag har. Suck.

Mina föräldrar är i Sälen och jag är ensam hemma i ett par dagar. Till middag idag blev det en Daim och en banan. Men det gör inget, jag käkade vettig lunch. Det får räcka. Banan är ju nyttigt.

Live long and prosper
Lisa

Inga kommentarer: