fredag 6 augusti 2010

I like you when the moon looks like a toenail

God kväll, mina käraste läsare. Nu tänker jag klämma ur mig ett inlägg innan jag somnar!

Hälften av mitt jobb har nu gått och jag börjar se fram emot skolan. Jag är fullt medveten om vilken pina det är, och hemarbete är min värsta fiende, med jag behöver i alla fall inte gå upp kvart i 6 varje morgon för att slösa bort större delen av min dag. Fast jag får ju betalt.

Idag blev jag länkad till denna blogg: Hyperbole and a Half, och genast undrade jag vart denna fantastiska blogg varit i hela mitt liv. Mitt liv har varit så tomt och meningslöst! Jag läste The Alot is Better Than You at Everything och skrattade tills tårarna rann. Du borde göra detsamma!

En gång lurade jag i min arbetskamrat Linus att jag kan läsa på läppar. Det gick till så att han mimade något till mig och jag mimade nonsens tillbaka.

Linus: Kan du läsa på läppar??
Jag: Japp.
Linus: Nääää, kan du??? Vad sa jag då?
Jag: Jag vill helst inte upprepa det.

Han fortsatte sedan med att säga förlåt tre gånger, så jag antar att han mimat något förolämpande.

Imorgon fyller min farmor Mildred 86 år. Grattis Farmor!

3 kommentarer:

Agnes sa...

Hahahahhaha du ägde Linus xD

Alotterna ser ut som Isa! <3 hahahahah

Grattis Mildred! :D

eliin sa...

aww..vilka söta alotter! :)

Johanna sa...

Haha jag tror jag har läst den förut nån gång, underbar!

Jag ser också fram emot skolan lite! I alla fall de första två veckorna, sen tröttnar man.