torsdag 19 augusti 2010

You're looking skinny like a model with your eyes all painted black

Hej!

Vart har det fina vädret tagit vägen? Det har regnat åh så mycket den senaste tiden, fast egentligen så tycker jag om regn så jag tänker inte klaga.

Den sista tiden av mitt sommarlov har inte varit särskilt händelserikt, jag har dock läst en hel del. Jag har börjat ta mig igenom en hög gamla Charles Dickens böcker som jag hittade i källaren, samt påbörjat en lista med böcker som jag tänker låna från biblioteket. Fast nu när skolan börjar igen så hinner man väl inte med så mycket läsning annan än skolböcker.

För ett ganska så bra tag sedan visade Johanna mig en youtube-video där Julian Smith listade 25 saker som han hatar about facebook, nu så här femhundra år senare råkade jag stumbla över den igen och jag måste säga att jag fortfarande håller med. dö facebook dö. (<- länk!)


11 kommentarer:

lisa! sa...

Skillnaden är att Julian Smith fortfarande använder facebook för dess bra funktioner, medan du hatar någonting som du aldrig har provat.

Jag har hatkärlek till regnet. Det håller myggen borta och det är MYCKET mygg på kyrkogården så här års...

Agnes sa...

Vilken otroligt fin T-shirt han har!


Jag: Åh, vilken härlig dag! Perfekt väder för en löprunda!
*byta om till träningskläder*
Plötsligt jätteregnig regnskur: REGNAREGNAREGNA MOHAHAHAHHAHAHAHA
Jag: *äta glass*

elin sa...

Men jag behöver inte prova, för jag märker alla dåliga funktioner ändå! Som enfaldiga grupper, massproduktionen av mail och funktioner upplagda för diskriminering och mobbing! mhm.
(och det är ack att glömma att jag var medlem i cirkus fyra timmar en gång!)

uhu mygg! Jag hade intalat mig själv att jag aldrig fick myggbett, men sen så vaknade jag med tre stycken i förrgår.

Agnes sa...

1. Grupper är såååå fyra månader sen! (ingen bryr sig om grupper längre)
2. Det tar bara ett klick att stänga av massproduktionen av email
3. Vilka funktioner menar du, diskriminering och mobbing?

lisa sa...

Jag får myggbett, med om jag inte kliar går de över. Men om det är lite kyligt så att man går med tjocktröja så attackerar alla myggor mitt ansikte och då blir jag helt bubblig hahaha D':

Elin sa...

Såsom grupper! Det är inte såå fyra månader sen om en stor mängd människor fortfarande använder funktionen, särskilt yngre som ansvarar för de värsta och elakaste trakasserierna!
Dessutom har jag läst ett antal gånger om bilder som läggs upp utan tillåtelse och att användaren sedan vägrar ta bort den, trots att personen på bilden känner sig kränkt.

Fast det är väl ett bra sätt att hålla kontakten antar jag. :)

lisa sa...

Det är knappast som om facebook är det enda stället som man kan utsättas för kränkningar på. Vem som helst kan ju lägga upp en bild på sin blogg och vägra ta ner den.

Elin sa...

Nää, jag vet, men det är en av de ställen som det förekommer mest!

Agnes sa...

Ja, men det är ju också en av de populäraste community-sajterna för tillfället (över 500 miljoner användare) - eftersom så himla många använder fb, är det klart att också antalet (men inte nödvändigtvis andelen) missbrukare/mobbare växer. Internet är internet. Folk kommer alltid att kränkas på internet. Jag vet ingen som blivit kränkt eller mobbad på fb, men det är klart att sånt händer.

Det händer väldigt mycket bra saker på fb också. En gång identifierades en efterlyst brottsling. Och ibland blir man hittad av en Calle.

Vad som stör mig med fb, är deras rätt att sälja personuppgifter, samt att det är svårt att radera sitt konto. Det stör mig, av princip, väldigt mycket. Men i verkligheten bryr mig inte så mycket. Skulle inte vara värt det, att dissa fb bara för det.

Hihi, hejs.

PS det är en mygga i mitt rum DS

eliin sa...

Men det är väl klart att det finns positiva och negativa saker med allt. Dock har jag valt att fokusera på de negativa då jag absolut inte känner att jag behöver ha facebook, samt att jag tycker det negativa överväger det positiva.

KILL IT! (myggan alltså) :)

Agnes sa...

Haha, fokusera som du vill då :P

What?! No! That would be murder! :O
(har nu vaknat med tre nya myggbett)