lördag 28 augusti 2010

I'm not worth knowing 'cause I'm probably dead

Det är så förskräckligt svårt att inte påpeka stavfel ibland. En vän skrev idag på facebook att hans lägenhet såg ut som ett "slaktat bobnedslag". Bobnedslag. Allt han gjort är missat ett "m", men det låter så skojigt! Som om någon vid namn Bob slagit ner. Och jag skulle så gärna kommentera med "Vem är Bob?" men jag vet att det inte alls skulle uppskattas. Det här är samma snubbe som när jag påpekat att han stavar fel på aldrig ("allderig") svarade att jag fattar iaf vad han menar och sedan fortsatte att stava det "alderig".

Skolan har börjat! En vecka har gått, och min klass har vunnit klasskampen för 3:e året i rad och får då behålla den fina pokalen. Vi håller också på att måla om och inreda vårt nya klassrum. Det blir mörkrött och guldigt.

Här får ni en bild på Elin som ser sur ut för att jag fotograferar henne:

3 kommentarer:

julia sa...

va' snygg er blogg har blivit! :D

julia igen sa...

...alltså inte för att den inte var det förut (kom på att det kanske lät lite så) utan för att den är snyggARE nu :P

lisa sa...

hahaha, tack! Det tycker vi med!