söndag 22 augusti 2010

And this motor that you call my heart, is another machine that will stop

Johanna: *Spelar Med Andra Ord och har just dragit ordet våningssäng* Det är något man använder om man vill sova tillsammans! Nej men oj, det blev fel... Jag menar om man vill sova ovanpå varandra!!

Igår tittade jag på Where The Wild Things Are med Lisa och Elin. Jag funderade lite på vilken publik den egentligen rilktar sig till. Filmen är ju baserad på en barnbok, så det uppenbara svaret vore ju att det är en barnfilm. Men jag vet inte om jag har tyckt speciellt mycket om den om jag hade sett den när jag var 6, det fanns alldeles för mycket symbolik inblandat för att 6-åriga jags enkelspåriga hjärna skulle kunna uppskatte det. Fast 17-snart-18-åriga jags något mer flerspåriga hjärna uppskattade filmen enormt, så kanske är jag målgruppen personifierad. Den var verkligen jättefin. Min bror berättade att han kommer ihåg boken från sina ygre år, det är mer än jag kan säga.

Sommaren är över. Skolan börjar smått. Tredje och sista gymnasieåret tornar upp sig framför oss vettskrämda 92or och påminner oss om att vi snart måste börja fatta riktiga beslut om riktiga livet. Och vi gör vad alla alltid har gjort; vi tittar åt ett annat håll.

Morr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så är det! //Fejsboknörd