lördag 8 januari 2011

In the twist of separation, you excelled at being free

Yep, klockan är snart 2 på natten men jag känner för att klämma ut några rader. Mest för att vi inte haft något riktigt inlägg i 2011.

Det är 2011! Nytt år! Hur mår ni?

För ett par dagar sedan fastnade jag och pappa framför tv:n på en dokumentär om Take That's återförening (jag och pappa - trots att mamma är det största Take That-fanet i familjen.) De har ju släppt det första albumet med alla 5 medlemmarna på 15 år. Det måste vara skitcoolt för de som var fans på 90-talet. Jag är mesmeriserad av storheten som popstjärnor når.


Johnny Weir släpper sin självbiografi om ett par dagar. Det är första gången han faktiskt säger att är bög, även om han aldrig varit i garderoben direkt.

“In a sexual way, I’m gay, but I would marry a woman tomorrow if it struck me. I don’t think sex and relationships necessarily have to go together.” - Johnny Weir

Jag är överlycklig över att han separerar sexualitet och romanticism (det är förmodligen inte rätt ord. romantik? romantisk kärlek? Äh!), för de är inte lika sammansatta som det gärna påstås. Han är bäst.

Inga kommentarer: