söndag 9 januari 2011

Reseplaner som ingen annan än de resande kommer bry sig om

God dag! För ett tag sedan när vi pratade om USA rynkade Johanna på näsan, för att det känns så omöjligt. Men, fasiken heller, jag får väl ta tag i det själv, för jag vill verkligen dit! (Och så börjar skolan snart och jag behövde något att distrahera mig med). Så jag gjorde en tabell över vad det kommer kosta! Resan är planerad i början av Oktober.

Så här tänkte jag att vi skulle åka:Börja i Orlando (för jag hittade jättebilligt flyg dit), sedan flyga till Las Vegas och sedan bussa till LA och San Francisco. Jag planerade för 17 dagar, men vi kanske vill åka längre? Vi kanske vill till San Diego, det verkar fint där?

Så allting är lite flummigt, men man får ändå en bra överblick på vad det kommer kosta! Allt sammanräknat + 1500 för boende i Los Angeles blir 12458 kr. Medräknat att vi kanske spenderar 1000 kr per dag blir det 29458 kr.

Så resan kommer gå på ca 30.000 kr per person.

Snälla säg att det går. Det går för mig efter att jag jobbat en sommar till. Det är långt till Oktober, mycket tid att skaffa pengar!

Jag gjorde även en tripit-sida, för att hålla koll på allting. Den hittar du här.

Förresten! The Ark har släppt en ny låt "Breaking up with God". Man kan lyssna på deras hemsida. Jag har lyssnat ganska mycket på deras äldre grejer på senaste tiden. Är fortfarande lite ledsen över att de lägger av.

2 kommentarer:

Astrid sa...

Jag tycker ni ska åka till San Diego för det är jättefint där och Sea World är verkligen värt pengarna! Dessutom ligger San Diego Zoo Wild Animal Park i Escondido ganska nära och det är den bästa djurparken jag någonsin varit i! Jag tror ni skulle tycka om det.. Sådär, nu har jag brytt mig i alla fall :P

Johanna sa...

Det här inlägget får mig att vilja sälja knark för att ha råd att åka. Herrejesus vilken underbar resa det verkar som!!

Vi får planera mer när jag kommer hem :)