torsdag 22 april 2010

Someday you're going to come around

Imorgon händer en sak, så oroväckande skitläskig att jag redan är nervös och skakis. Just det, nationellt prov i svenska. 5 timmar av stressande, utmattande hjärnsläpp för att slutligen lämna in en kladdig lapp med ett patetiskt försök till en essä/krönika/annan mer-eller-mindre diffus genre. Eller ja, kanske inte så dramatiskt, men inte långt ifrån.

Ett plus är ju dock de uteblivna andra lektionerna som annars skulle ha förgyllt vår fredag. Meh. Jag förbereder mig för morgondagens prövning genom att googla "fina svenska ord" och klippa naglarna för att inte få skavsår när jag skriver (Jag skämtar inte ens, det händer mig och mina klor då och då).

Idag fyller min kära mamma år, grattis mamma! Hon är på kryssning för tillfället (Egentligen skulle hon flyga till London, men Eyjafjallajökull sabbade det).

Nu ska jag sova! Önska mig lycka till! (Med provet alltså, jag ska nog klara av att sova utan era lyckönskningar)

Dagens låt: I Will Come Again - Bobby Birdman (Drömsk...!)

1 kommentar:

Agnes sa...

Åh, LYCKA TILL!