torsdag 23 september 2010

Gamla ögon


Någon gång ska jag skriva en berättelse.

Idag provade jag att ha lingonsylt i yoghurten för första gången. Det var gott ända tills jag började tänka på oxögat vi dissekerade på biologin idag.

Vår biologilärare har en tendens att ge oss gamla skrumpna organ att skära i. Förra gången var det njurar som legat två veckor i rumstemperatur, och nu var det ett hopskrumpnat, torkat öga med förhårdnad fettvävnad runt om. Slemmet som ska finnas inuti ögat fanns inte, bara torr luft. Det luktade i alla fall ingenting, thank God. (Doften av ruttna njurar satt kvar i mina näsborrar en vecka.) För att göra det hela värre tycks det som om han inte uppdaterat utrustningen under de 16 år han jobbat på skolan: skalpellerna är slöa som papperssaxar! Både ruttna njurar och skrumpna ögon är för sega för papperssaxar.

Låt inte detta förvränga er uppfattning om min biologolärare. Han är ett underbart original som alla på jorden borde få chansen att möta. För det går inte att beskriva hans personlighet för någon som inte träffat honom personligen.

Agnes har blivit duktig igen. Hon pluggar. Det är en lättnad, att ha fått lite motivation åter. Annars skulle jag vara ännu mer orolig inför exams. Jag ligger ju inte direkt bra till efter allt slackande förra året, men jag kommer klara det ändå om jag fortsätter som nu. Tror jag.
Jag har beställt min studentmössa :S

Hey, ska vi ses i helgen? Jag är upptagen hela lördagen.


7 kommentarer:

Johanna sa...

Vad sägs om söndagen? :D

Jag pluggar också mer än jag gjorde förra året, det känns ganska bra!

Lukten av njurar förstörde en hel dag för mig förra året. Och då var de inte ens ruttna, så jag känner med dig. Och BLÄ ÖGA BLÄ BLÄ.

Elin sa...

Ja, söndag! :)

eeewww torkat öga eeeew!

Agnes sa...

ASCH söndag passar mig jättedåligt nu! Men ska försöka. Det blir stressigt och jobbigt, men får se. Ska försöka fixa det på något sätt :)

Torkat öga, MUMMMS

Anonym sa...

Haha kul :P

Hur smakar det egentligen med lingonsylt i yogurt :OO???

//Calle

Agnes sa...

Nämen HEEEEJ CALLE! Har du hittat hit? :) Trevligt, trevligt.

Det smakar bra! Prova själv :)

Anonym sa...

Brukar kolla eran blog :P
har gjort det ett bra tag!

Vågar nog inte smaka x))

//Lingonsås ska vara till varm mat

Agnes sa...

Fegis :)