onsdag 13 januari 2010

2010-01-13 00:25

Hejsan hejsan,

Här sitter man och frågar sig samma gamla eviga fråga: vad gör jag uppe kl 00:40, jag som jag har sovit alldeles för lite flera nätter i rad och just nu håller på att svimma av sömnbrist?

Jag önskar svaret var: Anledningen till mitt vakna tillstånd är plugg.

Det sanna svaret är: Det är tråkigt att gå och lägga sig och jag suger och har pluggat pyttelite idag.

Jag ägnade mig alldeles nyligen åt att läsa igenom alla mina egna inlägg (jag är inte egocentrisk) på Meefkids. Det var intressant. Och lite ångestframkallande, när det kommer till pinsamma eller töntiga inlägg. Tur att jag har åstadkommit några bra inlägg också. Och, haha, många inlägg som måste ha tråkat ihjäl folk. Lååånga inlägg om Dylan till exmpel. Och lååånga invecklade inlägg om Hitler och Min Kamp.

Men främst var det intressant. Jag menar, vad skulle kunna vara mer intressant än Agnes liv sedan december 2008, sammanställt i en högst bristfällig dokumentation? (heh, not)

Min bestående intressen ser ut att vara: skola, musik, och fiol.

Periodvis har jag även skrivit mycket om: My Chemical Romance, Bob Dylan, Sherlock Holmes, Hitler, och Green Day.

Alltså: två band, en poet och musiker, detektivberättelser från viktorianska London, samt Europas mest kända diktator. Fascinationen för Dylan, Holmes och Hitler har jag kvar, medan fangirling av band är kortvarigare och på ett ytligare plan. Respektive bands musik älskar jag fortfarande, men som band/personer är de bara sådär jätteintressanta under en mycket begränsad tid.

Det fanns mycket att reflektera över, mycket att minnas. Framför allt slogs jag av hur mycket jag har gnällt över skolan. Jag är inte mer vän med skolan nu, men 24/2 -09 lovade jag att sluta hälla skolgnäll över bloggen, och jag har varit hyfsat duktig på att hålla mitt ord.

Nu är det bara hälften kvar av IB. Work load-mässigt kanske 3 fjärdedelar återstår, men låt oss räkna i tid.

För tillfället känns det som att jag kommer ta mig igenom IB. Kanske inte med höga betyg, men det känns inte heller viktigt. Vi får väl se.
... att hoppa av förefaller så dramatiskt och romantiskt! (Jag är inte så verklighetsförankrad själv)

Dock har jag faktiskt gjort en kraftansträngning med skolarbetet sedan terminens början. (Fyra dagar! Woho .... ) Dock känns inte alla stora, jobbiga, viktiga, tidskrävande, energikrävande, långa uppsatser ens överkomliga. Jag talar om Extended Essay och History Internal Essay.

However, nästa torsdag har mitt band sin första spelning på Rockkarusellen! Yay! Och lite nej! eftersom vår sångare är borta hela helgen. Inget rep i helgen! Vi kommer behöva spela en cover för att fylla ut tiden. Det känns inte alls bra. Men vad göra? Vi har trots allt nästan en månad på oss inför spelningen därefter, så i februari blir det andra bullar! (Jag trivs förträffligt med min Fender Jazz, jag älskar att jag äger en bas.)

Jag äger nu för övrigt min älskade nya fiol. Anna får använda min gamla. Det skär i hjärtat, att se den i händerna på någon annan, även om denna någon är min egen syster. Fiolen är MIN. Det skulle göra mindre ont att låta någon sova med mitt lejon Simba än vad det gör att låta henne ha min fiol. Men samtidigt blir jag lite stolt över henne, utan att jag riktigt kan sätta ord på varför.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag blev inspirerad av Johannas hunk, och eftersom det är ny dag när jag skriver detta, och eftersom det här är en rolig trend, ger jag er:

Dagens Hunk: Bill Kaulitz

Ignorera att ordet hunk och Bill Kaulitz inte har något gemensamt. Det var rätt självklart att han skulle dyka upp förr eller senare, då åtminstone två av oss bloggare tillltalas starkt av hans uppenbarelse. Jag vet inte riktigt om Elin och Johanna håller med eller ej.

Observera att jag inte heller tänker försumma detta tillfälle att motsätta mig ordet hunk. Jag gillar trenden, hatar ordet. Så nu vet ni. Bill är ingen hunk. Jag vet inte ens om han är het. Vacker är han, hur som helst.

(Anledningen till att inlägget postas först nu är att timern som pappa programmerat in bryter min internetuppkoppling någon gång mellan 00:00 och 01:00, så när jag skrivit klart hann jag inte publicera.)

2 kommentarer:

Johanna sa...

Varför står det 09 i titlen? :O

Och jag håller med om att Bill är en vacker människa. Klart hunkig, enligt våran definition.

Agnes sa...

HAHAHA fail, jag ska genast ändra datumet!