onsdag 27 januari 2010

Dad was a risk taker, his was a shoe maker.

The curse of dator i skolan = när man egentligen borde skriva labbrapport skriver man blogg!

Idag på idrotten hade vi boxning. Nu har alla lite ont i händer/fingrar/knogar/handleder. Det är komiskt. När jag skulle måla mascara på mina ögonfransar efter idrotten råkade jag måla mascara på min näsa. Den blev inte längre och mörkare.

Igår färgade jag håret. Det känns som att varje gång jag gör det (en sisådär var 6-8 vecka) så nämner jag det här. "Varför?" kan man fråga sig, och det är en bra fråga. Ni bryr er inte. Jag bryr mig inte nämnvärt och framtida jag bryr sig så lite att det nästan skapar en tidsloop. "Men!" säger framtida jag, "Har du färgat håret igen, det var inte illa!". "Mjoo, det gör jag ju i och för sig var sisådär 6-8 vecka" mumlar jag för mig själv. "Åh nej, säg inte så!" utbrister framtida jag och klappar mig på ryggen, "Det här måste firas, ditt utväxtfria hår! Korka upp champagnen, ring pressen!". "Nåja" mumlar jag i ett lamt försök att rädda mig ifrån framtida jags föfödande sarkasm "Det blir ju finare i alla fall". "HA!" skrattar framtida jag hånfult. Därefter sveps vi alla in i den tidsloop som just skapats av framtid jags ointresse.

Om en timme har jag friendsmöte. Det är därför jag är kvar i skolan för tillfället. Jag skulle hellre vara hemma, om jag ska vara ärlig, men vi ska planera temadag, så det blir nog ganska skoj.

Det snöar massor. Det är kallt ute. Jag gillar det inte. Jag skriver för tillfället upp 'Varm snö' på min Att uppfinna-lista. För om det fanns skulle man kunna äta glass på vintern också!! (lite av min tankegång tappades visst bort där, feel free att fylla i vad ni vill)

Hejdå!

2 kommentarer:

Agnes sa...

På denna blogg finns fem inlägg med etiketten "hår". Alla är skrivna av dig :P

Jihanna sa...

Det får mig att skämmas lite..