torsdag 7 januari 2010

It's not that you're not beautiful, you're just not beautiful to me

Teaser Trailer för Harry Potter and the Deathly Hallows:

HALLÅ DÄR. Jag kan knappt tro att vi är på sista boken nu. Under lovet har jag sett både 3:an, 4:an och 5:an och insett att jag tycker himla mycket bättre om dem än vad jag trodde.

Min senaste musik: Jay Brannan (ironiskt nog hittar jag alltid nya saker när jag beställt skivor några dagar tidigare)

Jag såg filmen Shortbus för ett par dagar sedan. Den var väldigt bra, men jag blev extra förälskad i karaktären Ceth, som spelades av Jay Brannan. När jag googlade honom fick jag veta att han sysslar med musik. (synd, tänkte jag, som inte kan glömma hans leende)

Men, det visar sig att han har en jättefin röst och skriver söta låtar med småfyndiga texter. Och nu kan jag inte sluta lyssna på hans musik. Det var ett tag sen jag intresserades för akustisk gitarr.


Ni vet det där gnällande ljudet från när man flyttar fingrarna på gitarren? Jag är smått svag för när de lätena är kvar i låtar. Det är kvar i den där låten.

Nick Jonas and the Administration släpper sitt album om lite mindre än en månad. Jag är lite förväntansfull. De är på turné nu och gör en del covers som Kings of Leon's Use Somebody, och jag förstår inte hur Nicks konstiga gnälliga röst fungerar så bra. Varför tycker jag så mycket om det?

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag älskar också fingerljud i låtar! Det låter som om man sitter precis brevid någon som spelar gitarr.

Astrid sa...

Haha va sjukt. Use Somebody började spelas på TVn precis när jag läste det på bloggen :O

Agnes sa...

Fingergnissel är trevligt, yes :)

Den här filmen skulle kunna vara bra... Jag hoppas den överträffar boken på något sätt.