måndag 1 februari 2010

kan du lägga till några tiddelipom

Jag jobbar på att bli en skolnörd igen. Det går sådär. Men det går väldigt mycket bättre än vad det gjort hittills på gymnasiet. Jag pluggar ibland. Det går åt rätt håll, så att säga.

Beslutsångest.
Jag har hela livet plågats av en förfärlig beslutsångest.
För närvarande har jag äntligen verkligen bestämt mig för att gå ut IB. Jag har bestämt mig för en fiol, och för en stråke.
Däremot lider jag av mitt eget velande gällande ämnesval till Extended Essay. Det står mellan svenska och engelska. Mellan Lagerlöf/Wilde och Sherlock Holmes/Poirot. Mina snedstreck betyder inte pairing, och är heller inte definitiva.

Rockkarusellen!
Vi har haft vår första spelning. Den gick ungefär så bra som det kunde ha gått, med tanke på hur lite vi repat. Det hade alltså kunnat gå mycket värre. Vi fick 17 poäng av 25 (precis som svenskauppsatsen jag fick tillbaka idag), och det är inte alls så pjåkigt. Jag är rätt stolt, faktiskt. Jag är jättestolt över Maria för att juryn skrev "bra sång" och "melodier", och lika stolt över Tollan för att de skrev "bra trummis"!
Nu längtar vi jättemycket till på fredag. Då ska vi spela i Oxelösund. Nu är vi repade, så jag hoppas och tror att det kommer bli kanon.

Det finns så många böcker jag skulle vilja läsa! Varför läser jag aldrig? Jag har inte tid. Men Gösta Berlings saga ska jag väl åtminstone läsa ut. Det är första boken vi inte studerar i skolan, som jag läser av eget initiativ parallellt med skolarbetet. (Annars brukar man tvingas läsa böcker som man vill läsa på loven. Inte för att loven kommer räcka till såna nöjen framöver...) Det går sådär. Jag tycker om den.
Förresten! Jag läser Fågeln som vrider upp världen också! Den har jag väl hållit på med i ett halvår eller så.. Den är skum och bra.

Jag har vackra turkosglittrande naglar.

Jag har fyllt arton och varit på O'Learys.

Jag har pulsat och lekt i den djupa snön bara för att snö är så underbart.

Jag har en uppsats om Mussolini att skriva.

Jag har inte sprungit i närheten av så mycket som jag borde på sistone.

Take care. Ajöss.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
------------------------------------- Nalle Puh
.

6 kommentarer:

lisa sa...

Jag hade jättelust att leka puh-pinnar idag!

Agnes sa...

Haha, hur kom det sig?

Johanna sa...

Åh Nalle Puh, om du inte vore björn/påhittad skulle jag gifta mig med dig. Bara för att få höra sådana briljanta klokord varje dag.

Baserat på absolut ingenting röstar jag på Lagerlöf/Wilde!

Also; vad är puh-pinnar?!

Elin sa...

Hahah, jag visste inte heller vad Puh-pinnar var! Jag var tvungen att googla det!

Agnes sa...

Puh-pinnar?! Vem lekte inte puh-pinnar i sin ungdom? :)

Joh.: Jag förstår det! Alla som någonsin umgås med mig måste hata Holmes vid det här laget..

Är det något jag är är värdelös på, så är det att låta bli att alltid prata om mitt intresse-för-tillfället.

lisa sa...

Jag tycker Holmes verkar mycket intressantare än Lagerlöf/Wilde! Plus att du som sagt gillar holmes så mycket, så jag tycker du ska välja det!

Jag fick lust med puh-pinnar för att igårs xkcd nämnde det!

Puh-pinnar är när man står på en bro och släpper pinnar i vattnet, sen springer man över till andra sidan och ser vems pinne som kommer fram först!