tisdag 18 maj 2010

Ett sommarlov skulle sitta fint

Hej, jag prokrastinerar.

Idag sprang jag, och satt i solen med svenskan, och mådde alldeles förträffligt, tills jag insåg att jag måste skriva en sonett till engelskan imorgon. Det kan man inte göra utan inspiration och tid, och något sådant vill inte infinna sig.

För övrigt har jag så mycket skolarbete just nu, att jag inte vet i vilken ände jag ska börja. Allt är för viktigt för att kunna prioriteras bort, allt måste prioriteras först! Usch och blä och fy för IB.

Jag tycker om att spela fiol. Gökstensstråket har massor med spelningar nästa vecka och några till veckorna därpå. Det ser jag fram emot, för jag har drabbats av en väldigt spellust. Det beror nog på att varma, soliga vårdagar i min värld är starkt förknippade med fiolspel. Folkmusik, alltså.

Sen blir det sommarlov. Ett händelserikt lov. Mycket resor. Österrike och Borneos djungler. Jag längtar mig galen, längtar efter att få byta värld. Förhoppningsvis kommer äventyren stärka mig, så att jag ids ta itu med Extended Essay och Worldlit. när jag kommer hem.

Skolan kväver mig. Men det gör inget. Några av IB2:orna skrev sin allra sista exam i morse. Om ett år kanske jag är där. Får trösta mig med, att det faktiskt finns ett slut på det hela.

Nu tänkte jag sova. Ett sådant fruktansvärt slöseri med tid, denna alltför nödvändiga sömn!

Godnatt, allesammans!

Inga kommentarer: