lördag 22 maj 2010

You cut me loose and suddenly we're doing fine

Igår var Amy Diamond med på Så ska det låta och hon påminde mig om varför jag tycker så mycket om henne.

I motsats till Miley Cyrus, som klär sig och beter sig vuxet (och jag älskar henne for det), så ser Amy likadan ut som hon gjorde för 4 år sedan. Hon klär sig liknande, hon för sig liknande och jag har ibland svårt att begripa att hon är lika gammal som mig. Och lika gammal som Miley.

Så, hon gör mig glad för att det är så uppfräschande med att växa upp sakta. Och med att inte försöka bryta sig ur ”barnpoppen”. Hon kommer förmodligen syssla med musik hela sitt liv och hon har lång tid på sig att utvecklas.

Tänka sig att jag ironisk började gilla henne bara för att vi är födda samma dag och samma år. Och nu älskar jag henne helt oironiskt.

6 kommentarer:

Elin sa...

Åh nej, jag glömde bort att jag tänkte titta på det ist för Lots! (haha lots.)

Julia sa...

Nu blir jag förvirrad, tycker du att Amy är barnslig på det här klippet? Jag tycker hon beter sig vuxnare än man någonsin sett henne förut!

Kommer du ihåg när vi hade den där diskussionen om henne i julas förresten? Då tror jag att jag sa att jag inte gillade henne, men det här klippet fick mig att tänka om. Hon har ju faktiskt en riktigt bra röst, men ibland känns det som att det blir för mycket med henne på nåt sätt. Att hennes leende och energi är för påklistrat, typ. Skulle vara intressant att höra vad du säger om det :)

lisa sa...

Heh jag vet inte! Jag tycker att hon är barnslig i och med att hon inte är "sexig". Men i och för sig kan hon också uppfattas som vuxen på ett sånt där tråkigt sätt. Jag tycker dock inte att det är någon skillnad på detta och hur vi har sett henne förut!

Jag minns det väl! Alla var elaka! Och alla klagade på att hon andades ljudligt efter varje mening!

Och jag kan absolut se hur man kan störa sig på henne, hon är alltid så himla glad och latjo. Men mig stör det inte alls! Jag vet inte om det är för att hon är en barnidol och liksom har lärt sig att bete sig så. Men jag har aldrig upfattat det som påklistrat. :)

Juli sa...

Men inte måste man vara sexig för att vara vuxen! ?

Annars har du förmodligen rätt i att det inte är påklistrat. Förmodligen älskar hon att sjunga och uppträda, så det är klart att man är glad och energisk då! Kanske har jag bara svårt för det för att jag inte riktigt tycker om hennes musik.

Hur är det med dig förresten? Elin sa att du var sjuk... :(

Julia sa...

Oops! Det var förstås jag som skrev kommentaren ovan! Råkade trycka på enter lite för snabbt :P

lisa sa...

Haha Juli!

Nej, det har du förstås rätt i. Men jag tror det har att göra med smink/frisyr/kläder och hela paketet. Sen dömmer jag nog också människor i nöjesbranschen efter helt andra regler än vanliga människor. Men är inte vuxna kvinnor hårdare sminkade?

Jag mår fint och kommer till skolan imorn!