onsdag 5 maj 2010

I’m like a puzzle but all my pieces are jagged

Miley Cyrus får ta rätt mycket skit för hur hon klär sig (korta shorts, visar bh:n etc), tydligen är det för vågat och utmanande för en 17-åring. Jag tycker att hon är grym och jag blir alltid lite förvånad när jag läser sådana kommentarer. Jag funderar på om det är för att jag själv är samma ålder som henne som jag inte tycker att det är förskräckligt opassande.

Men när man googlar Miley Cyrus är den första bilden man får upp på när hon poserar i trosor när hon var 14. De bilderna finner jag en aning opassande (åtminstone obehagliga att se på). Hade jag tyckt att de var opassande när jag själv var 14? Jag vet inte. Vart går gränsen på när man får klä sig utmanande? Är det skillnad på vem som tittar? Ligger det opassande i ögonen på betraktaren (att titta på jämnåriga är helt okej, men att titta på yngre är obehagligt)?

Är det för att människor har sett henne växa upp från en oskyldig liten sak som de tycker det är obehagligt när hon agerar vuxen?

Här är iaf hennes nya video till I Can't Be Tamed:


Och så kan vi ju alla hoppas att detta blir sista gången jag nämnen Miley på ett tag... (I just love her faaaace)

1 kommentar:

Julia sa...

Jag tror aboslut på att det är så, alltså att det är mest äldre som tycker att Miley klär sig/agerar opassande. Själv vet jag inte så mycket om henne, men av det jag sett så tycker jag inte att hon gör något fel. 17 år är väldigt nära 18 och då är man ju faktiskt myndig (iaf i sverige) och vuxen nog att betraktas som en vuxen.