tisdag 25 maj 2010

Where you invest your love, you invest your life

Jag fick nyss reda på att Musespelningen i sommar är inställd. Mitt liv blev lite sämre och jag ser ut som en :( i ansiktet just nu. Jag hade sett fram emot koncerten ohälsosamt mycket och jag hatar hur sådana saker kan förstöra ens dag (/vecka/liv) bara sådär.

För att muntra upp mig hade jag tänkt göra vad varenda flicka fördärvad av sin materialistiska omgivning skulle göra - onlineshoppa. Ett par zebrarandigahörlurar från H&M var målet för mitt pengaslöseri, men till min stora besvikelse fann jag att de hade sålt slut på de få timmar som gått sedan jag bestämt mig för att köpa de små monstren. Det förbättrade inte min dag.

Så nu sitter jag här och tröstlyssnar på Muse i mina vanliga hörlurar som den dumpade flicka jag är. Jag är inte riktigt nöjd med hur mitt liv utspelar sig nu, men det kan i och för sig ha att göra med regnet eller faktumet att jag badar i skolarbete som jag själv är för slö för att ta itu med.

Hej förresten! Det var ett tag sedan. Idag är första dagen på ca en vecka som har varit helt glassfri för min del *onödig information*. Glass + varma dagar gör att det pirrar i mina tår av sommarkänsla och det är inget man vill stå över direkt! Men idag var det lite dåligt med sol, ergo ingen glass. Förlåt mig för ett klagigt inlägg och godnatt.

PS. Vet ni vad jag nyss upptäckte och började irritera mig på (och för alltid kommer att göra så)? Små, orangea pilar vid rubriken på varenda inlägg. VAD ÄR DE OCH HAR DE ALLTID FUNNITS DÄR?!

3 kommentarer:

lisa sa...

Ohh noooo, varför ställde de in?

Och jag vet inte! Haha vilka lustiga!

elin sa...

aahho, vad dumma dom är! :(:(

Johanna sa...

På grund av
"oförutsedda omständigheter" säger mailet. Tydligen har de inte ställt in i Norge eller Finland så jag har ingen gissning. D: