onsdag 12 maj 2010

I wanna be a part of something I don't know

Hej.

Det var ett tag sen, må jag säga. Massor av saker har hänt sedan sist.

"Jag och min tillvaro har förändrats läskigt mycket på väldigt kort tid. Jag känner mig annorlunda och tänker annorlunda och är mycket mindre säker på mig själv. "

"En del av mig försöker klamra sig fast vid mitt gamla jag, kanske mest för att det är invant och enkelt, och en del vill bara låta sig svepas med och kallar den förra för fegis. Den senare kommer vinna, har redan vunnit. "

I efterhand (eller nåt) känns det som att jag hittar tillbaka till mig själv, men jag kan heller inte låta bli att tvivla. Skillnaden är kanske bara den, att jag vänjer mig mer och mer, och att hjärnan börjar lugna sig.
Men dessa tvivel. Nu, mer än nånsin. Tvivel på allt. På mig, mina känslor, mina tankar, mina värderingar, mina utsikter, min humor, min personlighet, mitt självförtroende, min prestationsförmåga, mitt jag, Mig.

Vart är jag på väg? Vad är jag på väg bort från? Hur mycket har jag växt ifrån? Och vad är jag på väg till?

Jag är mer ödmjuk nu.

Vart är jag på väg, och vart vill jag? Jag är inte alls så säker på, att jag vill dit, där jag kommer hamna. Men jag kan inte heller stå emot. Det är för tråkigt och inte ett alternativ.

...

Heh, svammel-inlägg 00:20 en tisdagsmorgon efter tre nätter i rad av för lite sömn. Du får ha överseende.

Mitt liv är för tillfället spännande, men går i stort sett dåligt. Jag är dålig. Jag sköter inte skolan. Jag är så fruktansvärt dålig.

Jag är omringad av folk med problem, märkte jag just. Det är intressant och ger mig en roll.

Dagens låt har inget alls med min nuvarande sinnesstämning att göra. Men den är bra, även om den inte passar här.

Dagens låt: Summercat
....................- Billie the Vision and the Dancers

Inga kommentarer: