torsdag 11 november 2010

6 dagar kvar

Idag kom jag hem från skolan och kände mig lagom inspirerad och fokuserad. Jag slog upp filosofiboken för att läsa vad den hade att säga om feminism (istället för att göra viktigt skolarbete lol), men jag läste ingenting. Istället fastnade jag på Mark Reads Harry Potter och sedan på tips om hur man ska bete sig på The Wizarding World Of Harry Potter, temaparken i Orlando, Florida.

Åh, åh, åh, det låter fullkommligt underbart. Hogsmeade! Hogwarts! Chokladgrodor! Honungsöl!

Jag var så glad att jag spydde lite ord till mina föräldrar, som självklart var tvungna att dra ner mig på jorden igen. DU HAR INTE RÅD LISA, USA ÄR JÄTTEDYRT. VARFÖR SÖKER DU INTE JOBB, DIN USLA UNGE? (okej, kanske inte det där sista). Jag älskar dom, men ibland känns det som om de inte kan låta mig vara lycklig. Mamma bara måste skjuta ner mina lyckobubblor. Denna gång kan man väl diskutera om det var välförstjänat, jag skulle nog behöva ett jobb som får mig att ta tag i mitt liv.

Men jag kände mig riktigt misslyckad ett tag. Och vi har inte kommit så långt i våra USA-planer. Hur ska vi ha råd? Till HP-världen har jag nog så det räcker, men om vi ska spendera lite längre tid där? Har vi verkligen råd att köpa en bil?

Är det smart att åka till HP-världen först, när man lär köpa en massa grejs där, eller borde vi avsluta med den? Men hur vet vi då att vi har tillräckligt med pengar att spendera där?

USA, VARFÖR ÄR DU SÅ LÅNGT BORTA :(

Dagens låtar:

För att de är de två bästa Wizardrock-låtar jag vet. Båda om Snape, och de har gjort mig lite blankögd mer än en gång.

Ps: Det här nu min alldeles egna blogg. Tjusigt va? 10:de inlägget i rad och därmed är jag
ensam på hela första sidan.

2 kommentarer:

Julia sa...

Gud vad häftigt att dricka honungsöl, kan man göra det där? Jag fattade inte riktigt hur häftigt det skulle vara att vara i Harry Potter-världen när du först skrev det, men nu tro jag att jag gör det. Det är verkligen som att vara I böckerna, är det inte?

Måste säga att jag tycker om er/din blogg för du tipsar alltid om en massa roliga grejer :) Typ som att det fanns låtar om Snape - hade jag ingen aning om!

lisa sa...

Yep! :D Den ska tydligen vara jättedetaljrik och vacker!

Aw, tack! Wizardrock äger!