torsdag 18 november 2010

Det här är ett inlägg om skägg.

För att jag är onaturligt besatt av skägg och undviker att plugga inför ett skitläskigt prov imorgon. Och för att det rimmar.

Som några av er kanske vet har jag länge funnit ansiktsbehåring en av de mest praktfulla accessoarerna i världen. Som jag ser det är det blir man mer eller mindre oemotståndlig då ens nedre ansiktshalva pryds av hår. Som de flesta av er förmodligen vet är jag kvinna, och besitter därför inte kunskapen att odla trådformiga proteinutväxter på haka, hals och kinder. Det är synd.

Det är bilder som den här som får mig att inse hur fantastiskt vackert skägg är.
(Ur en för övrigt underbar skäggfotokollektion av Dave Mead som kan ses här.)

Hej på er förresten, det var ett tag sedan. Nu är inte bloggen Lisas egen lägre. Här får ni en hyllningshaiku. Jag har skrivit den själv och det var svårare än jag trodde.

Fabulöst hakhår
Skägg är disko, odla vilt
Och mer mustaschvax

3 kommentarer:

lisa sa...

Åh herre gud, vilket fantastisk fotokollektion!

agnes sa...

Inspirerande

Agnes sa...

Förresten. Asbra haiku!