lördag 6 november 2010

It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities.

Hej.

Jag hade tänkt vänta med att tipsa om detta tills jag faktiskt läst klart, men nu kan jag inte hålla mig längre:

Mark Reads Harry Potter

En 27-årig grabb från USA läser hela Harry Potter- serien, och recenserar varenda kapitel med ömsom smarta tankar och roliga reaktioner. Åh, vad bra han är. Åh, vad jag älskar Harry Potter. Jag har kommit till mitten av Halvblodsprinsen och lät nyss ett par tårar glida ner över kinderna medan jag tänkte på Harry och Dumbledore. Att läsa MRHP är som att återuppleva böckerna på ett smidigt sätt, samtidigt som jag får fundera på innehållet. Det är MAGISKT.

Det är 11 dagar kvar tills Deathly Hallows del 1 har premiär. Jag kan inte minnas att jag någonsin varit så här förväntansfull för en film. Det är delvis för att jag accepterat att filmerna aldrig kommer att vara detsamma som böckerna, och att det är okej. Det gör inget. Men också för att endast filmerna är kvar nu. Och jag älskar Harry alldeles för mycket för att släppa taget.

1 kommentar:

julia sa...

Tack för tipset, det där måste jag kolla in :D