tisdag 9 september 2008

Skola, fiol och allmänt ointressanta saker

Nu börjar saker och ting återgå till det gamla vanliga.
Skolan har kommit igång med mer plugg än någonsin, mina fiollektioner har börjat (både vanlig fiol och elfiol!), symfonirepetitionerna har börjar (det var första idag, det var roligt, och låtarna som vi fick verkar jätteroliga) och även fiolkmusikgruppen.
Under pausen på symfonin idag fick alla gå till lärarrummet på stålforsskolan och äta mazariner som blivit över! Jag åt tre stycken och blev mycket mätt.

Jag älskar Roland! Vår dirigent Roland! Jag står inte ut med tanken på att det här är hans sista år innan han går i pension! Jag kommer sakna ihjäl mig efter hans kommentarer, och förklaringar, och formuleringar, och ansiktsuttryck!
Och så tycker vi alla. Stanna för alltid, Roland!

I skolan fick jag reda på att halva klassen hittills har trott följande saker om mig: att jag har en crush på kronprinsen och att min största dröm är att få spela fiol för honom och hovet, att jag blev mobbad och utstött p.g.a. mitt hår i min förra klass, och att jag hellre skulle låta 500 pers dö än att raka av mig håret.
Och många fler konstiga saker.
Allt är Dennis fel!
Idag var det äntligen presentationen på SO:n, där jag är i dennis grupp, så jag kunde slå honom efteråt, för då behövde jag ju honom inte längre.
Jag passade även på att klargöra nämnda påståenden på presentationen, när jag ändå hade hela klassens uppmärksamhet.

På fredag har jag matteprov på ett häfte som jag nästan är klar med, OCH på ett häfte som jag inte ens börjat med. Häftet som jag är klar med har tagit mig tre veckor att gå igenom, och häftet som jag inte börjat på är längre än det första. Och nu har jag alltså två dagar på mig att gå igenom det.
Great, är allt jag har att säga .
(Lägg märke till ironin, för guds skull)

Godnatt!

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det va rätt åt Dennis! Bra att du ger igen! XD

Anonym sa...

ahhfdud sabina kommentar! it freaks me out a bit to know that agnes classmates are reading our blog.