fredag 26 september 2008

You've got one last chance to reverse this curse

Pauline är den pessimistiskaste människa jag vet. Ibland påminner hon mig om Ior. Bara med lite.. äum.. mer temprament. Hon verkar också vara av den fasta övertygelsen att varenda människa är rakt igenom egoistisk, rasistisk och homofobisk.
Hon sa idag att den som väljer historia på Higher Level inte får ha pojk/flickvän. Det tar er tid! Det distraherar er på lektioner! "If you don't choose history, then you can do whatever! I don't care."
Så nu vet jag inte om jag vågar välja historia längre. Jag menar, jag har redan svårt att hinna med allt.
Pauline har också talat om för oss hur vi kommer se ut och klä oss om ett år; vi kommer tydligen ha portföljer, vi kommer ha prydliga skjortor, lagom långa kjolar... Never ever säger jag. När jag börjar se ut som en IBelev så har det gått för långt. Snälla, prata förstånd med mig när det händer.

Jag ska skriva en uppsats om dödsstraff. Och jag vet inte ens vad jag tycker om saken. Är det någonsin rätt att ta någons liv? Usch, det är ett dilemma! Jag kan verkligen inte vara varken för eller emot.

Ikväll ska Gökstensstråket spela på ABF. Det ska nog bli roligt.

Varför förknippas AIDS med homosexualitet???

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA jag håller med, Pauline är verkligen inte optimistisk! XD
Jag gillar hur du skriver, det är så avslappnat. ^^ hihi