söndag 30 augusti 2009

Pluggning och musikalning

Agnes är trött på att plugga, och det här är bara första helgen sedan skolan började på allvar. Agnes har återigen funderingar på att byta program.

Agnes ska skriva ett tal om ett jävla helgon. Helgonet är en karaktär i David Copperfield. Hon är ett helgon för att följande ord är tagna direkt ur bokens beskrivningar av henne:

Mild, vacker, glädje, strålande, rofylld, varm, lugn, klarhet, god, ädel, älskvärd, ängel, frid, vänlig, hopp, blygsam, sanning, ljus, ren, himmelsk, stöd, ljuv, uppmuntran, fasthet, trofast, glad, tacksam, uppriktig, osjälvisk,

Inte ett ont ord skrivs någonsin om den här karaktären genom hela 737-sidorsromanen.

Hon är det tråkigaste föremålet för ett tal som tänkas kan.

Nu ska Agnes sluta skriva om sig själv i tredjeperson.

Igår var jag på 8m. Musikalen på Östra Torget i Torshälla. Den var välspelad och bra. Jag var tveksam till handlingen i början, men i andra akten kom ett par vändingar som var överraskande och väluttänkta nog för att kompensera tveksamheten. Det var väldigt underhållande och högst välspelad.
Jag var stolt över mina vänner som var med, och blev nästan rörd till tårar av Elsas (huvudpersonens) sång.
Bravo, 8m.

Nu ska jag återgå till mitt tal som jag ska skriva. (Ha! Dream on! Jag vet redan nu att jag kommer sitta med det från elva till fyra ungefär.)

Hejdå, ha en bra kväll.

Jag hatar att jag hatar dig och jag hatar dig så mycket att jag hatar mig. Just nu. Om skolan. Igen.

1 kommentar:

Maria sa...

WOHO! Jag hittade hit äntligen. Tacka google, min bästa vän<3 skulle bara säga till agnes: håll ut! du klarar det. Låtsas att helgon är onda, då blir det mycket roligare=) fast jag antar att du skrivit klart talet by now, men till nästa gång. Öhm... du har i alla fall fått mig att se fram emot fredag. Men å andra sidan, vem gör inte det? jaja, nu ska jag njuta av en två timmars lång håltimma(y). Då hinner man äta lunch. Två gånger till och med om man nu skulle känna för det. Matan öppnar om tjugo förresten, bäst att jag förbereder mig. haha oj vad random den här kommentaren slutade, men det är okej tycker jag. Eller vi säger så. Eller rättare sagt JAG säger så, i'm the boss you know. Till er andra Pernillas: Ja, jag är konstig. Fast bara ibland. Ha en underbar dag!