onsdag 10 mars 2010

Ipren är min räddare i käknöden

Johannas* topp-tio lista över ord som hon själv lagt till i Words ordlista
  1. Ihopkrullade
  2. Nästanvuxen
  3. Hagrid
  4. Damnit
  5. Poffa
  6. Mykorrhiza (VAD ÄR DETTA? Låter som nonsens..)
  7. Duh
  8. Ringström
  9. Skärmdump
  10. Joodå
Igår var jag på min allra första jobbintervju någonsin. McDonalds handlar det om, och det var en gruppintervju. Det var ganska läskigt, kändes lite meningslöst (vi satt och diskuterade saker som alla intervjuoffer någonsin inom service redan har pratat om). Jag hoppas att jag får jobbet, det vore trevligt att ha ett jobb.

Jag har ont i käken. Jag har spenderat eftermiddagen med att försöka självdiagnosera mig. Jag borde verklige sluta göra det, enda effekten det har haft är att jag nu tror att jag har öroninflammation, visdomständer på utgång, stress, inflammerade käksenor och whatnot. Så min plan nu är att vänta - om det går bort är jag glad, om det inte går bort frågar jag en doktor som inte hänger på internet och berättar för hypokondriker vad som är fel på dem.

Det var ett tag sen vi hade en dagens låt, inte sant? Dagens låt : Radar Detector - Darwin Deez

*Jag SKA sluta prata om mig själv i tredje person någon gång. JAG LOVAR!

4 kommentarer:

lisa sa...

Kan man se någonstans vilka ord man har lakt till i ordlistan? (Hagrid är min favorit)

Agnes sa...

Skärmdump är min favorit. Skärmdump är mitt favoritord i alla sammanhang. Möjligen bortsett från sofistikerad och luguber.

Johanna sa...

Office-knappen > Word-alternativ > Språkkontroll > Egna ordlistor > TADAA!

Ved betyder luguber?

Julia sa...

Hej, det är Julia! Jag ville bara säga att jag läser er blogg, att den är bra och att jag också har blogg nu :) Och sen var det en sak till: jag har också lagt till mykorrhiza i min ordlista. Om jag inte minns fel är det när svampar och tallar lever i symbios med varandra! Har för mig att Per sa så på någon biologilektion i alla fall...