fredag 26 mars 2010

which I don't even know what that is

God kväll! Idag hade vi Fools Day i skolan. Vår klass var utklädda till sportfånar, om du vill veta hur vi såg ut kan du besöka Eleonors blogg.

Jag är förskräckligt förälskad i konståkning. VM har pågått den här veckan, och trots att min stora favorit Johnny Weir (och flera andra av de kändaste) inte var med har jag tittat en hel del. Männen åkte klart igår, men jag såg det inte live eftersom vi var på teater med klassen. (Teatern var inte jättebra, men den hade sina ljusa stunder.)

I vilket fall som helst så var Adam Rippon min favorit under VM. Han kom sexa, men han är bara 20 år och kommer ta över världen nästa år och framåt! Han är söt som hundvalpar och slickepinnar och har en egen lutz som är så vacker att jag blir knäsvag av att titta på den:

Han har armarna uppåtsträckta istället för tryckta mot kroppen, som i en vanlig lutz. Tydligen är det mycket svårare, och det är definitivt mycket finare!

Idag prövade Johanna, jag och Elin Chatroulette för första gången. Det var awkward, en hel del penisar, men också rätt skoj.

ps: för er som är intresserade av vår lärares Mattias spellista är Essex Green - Sin City denna veckas tredje låt. Om någon annan är nyfiken på vad han har för musiksmak: Mattias spellista på Spotify.

1 kommentar:

Linda sa...

Kul med konståkning! Åhh, tack för låten! :)