tisdag 30 mars 2010

You are my muse

Dagen som heter idag upptogs av ett besök med klassen till Tekniska Museet i Stockholm. Det var roligt då museet egentligen riktar sig till lite yngre människor (tror jag). Det var mycket prova-på saker och lite text. Vi tittade på Utställningen Unga Forskare där treor ställde ut sina naturvetenskapliga projektarbeten. Det var spännande och lite ångestframkallande (jag har INGEN aning om vad mitt projektarbete ska handla om).

Jag ska se Muse i sommar!! Av den anledningen är jag lycklig och förväntansfull. Sångaren och geniet Matthew Bellamy kan få bli dagens hunk i det-kommande-konsertbesökets ära.

Jag dricker vatten med frysta hallon i. Det är smaskens. Jag får för mig att det smakar lite som blod och min vampyriska sida väcks till liv. Det kan man kalla riktig vegetarian-vampyr.

Jag har fått ovanligt mycket kontakt med totala främlingar det senaste dygnet. En man erbjöd en hörlur till mig när jag stod och väntade på min syster; en kvinna höll en lång konversation med mig på bussen (den var mer eller mindre ensidig).

Dagens låt: Butterflies & Hurricanes - Muse (Min absoluta favoritlåt av Muse)

5 kommentarer:

Agnes sa...

Arghh, Jag vill också se Muse! Är nästan avundsjuk.

Främlingar äger :D

lisa sa...

Utsällninger.

Mr Bellamy ser mycket spetsig ut på den där bilden!

... Jag tycker inte om främlingar :|

Johanna sa...

Haha han är alltid spetsig!

Jag är gansk likgitlig när det kommer till främlingar.

Agnes sa...

Buss-samtal med främlingar är oftast trevligt. I alla fall med fyllon. Har inte så värst mycket erfarenhet av annat xD

Jag blir oftast väldigt glad av att föra random samtal/diskussioner med random främlingar. Så länge de inte är jobbigt inskränkta eller har för starka åsikter utan att kunna motivera dem, men ändå försöker konvertera en.

Vad man tycker om individuella främlingar beror naturligtvis på främlingen i fråga :p

lisa sa...

Jag tycker alla främlingar är jobbigt påträngande! Om det är på stan är det okej, för då kan man ju gå sin väg, men på en buss har man ingenstans att ta vägen! /asocial