lördag 6 mars 2010

Johanna ändrar sig

Hej

För ett tag sedan fann mina kära vänner och medbloggerskor Elin och Lisa att Lady Gaga skulle komma och spela i Stockholm och bestämde sig för att besöka spektaklet. De var även orubbligt bestämda att jag skulle följa med. Inte alls nöjd med detta krävdes det en hel del övertalning innan jag gick med på att slå följe. Jag var av åsikten att Gaga bara producerade intelligensbefriade, tjatiga popdängor.

Och det här stämmer till viss del men, och det här känns konstigt att skriva, en del låtar Lady Gaga har gjort är ordentligt genomtänkta och vackra. Av någon anledning är de sångerna som har nått mainströmmen, och alltså de enda jag hört, de allra tråkigaste. Så ja, jag erkänner mig besegrad, det finns mer under de konstiga outfittarna än ännu en enkelspårig poptjej. Jag ser fram emot konserten, om inte för musiken så i alla fall för showen.

Idag var jag i Sundbyholm for some serious korvgrillande. Det var kallt om tårna, sojakorv ser oaptitlig ut om man grillar den, jag äter utav övertygelse inte länge marshmallows, jag luktar rök. Det var roligt, vi brukade göra det när jag var liten.

Jag nämner min syster Emma.

4 kommentarer:

lisa sa...

MWAH HA LOVE YOU. :D

Vad menar du med att du "utav övertygelse" inte äter marrshmallows?

Johanna sa...

Att det inte beror på att jag är allergisk eller inte tycker om dem. xD Ett försök att vara nyanserad i språket, inget annat. Ehe, ord.

lisa sa...

... men varför äter du inte marshmallows dåå? O_o

Johanna sa...

Gelatin!