måndag 21 juni 2010

Agnes Globetrotter Neu

Tjoho!

Jag kom nyss hem fån en Österrikeresa med Gökstensstråket. Det var trevligt och vackert och intressant och roligt. Tyvärr har jag inte tid att skriva en närmare redogörelse, eftersom jag drar till Borneo alldeles strax. Måste packa, och fixa musik till min nya mp3, och skriva klart en historiauppsats, und so weiter.

Vuxenpoäng till mig för att jag flög själv för första gången! (P.g.a. den annalkande borneoresan nödgades jag åka hem en dag före alla andra.)

Okej, jag måste nog berätta några saker ändå, fastän jag är stressad. Till exempel så måste jag berätta om fredagskvällen. Då åkte vi till ett värdshus på en bergstopp i Kapfenberg. Det var ett idylliskt, klassiskt, gammeldags, litet värdshus. Där spelade vi fiol och drack öl och dansade till långt in på natten. Det var en sån där kväll och en sån där stämning som man tror att man bara ska får drömma om. Men nu fick jag vara med om det på riktigt!

Jag var lite mer alkoholpåverkad den kvällen än vad jag varit tidigare. Men bara en gnutta mer.

Österrikes öl är mycket, mycket godare än svenskt. Och McDonalds's veggo-burgare är mycket godare där än i Sverige.

Och så har lärt mig lite tyska! :)

Hur som helst, nu väntar djungeläventyr och kannibaler på världens fjärde största ö. Jag kanske bloggar lite under resans gång eller nåt. Eller mailar. Eller nåt.

Det är lite trist att lämna allt bra som finns i Sverige (vänner), men jag längtar väldigt mycket och är väldigt förväntansfull inför resan!

Puss och kram
HEJDÅ!!!!!

3 kommentarer:

Johanna sa...

HEJDÅ!!!! Ha roligt, vi ses senare i sommar!

Hälsa kannibalerna.

lisa sa...

Hej dååå! Glad midsommar!

Eliin sa...

Hej dåå! Ha det så trevligt! :D (bli inte
uppäten av kannibalerna!) :)