tisdag 1 juni 2010

Ingen vill spela brännboll. Alla vill ha vattenkrig.

Idag fick jag ett poäng. Vi hade placerat oss på biblioteket för att plugga inför ett kommande skitjobbigt fysikprov. När vi väl hade valt att sätta oss i konstavdelningen insåg vi att de vackra skyltarna som talar om vad det är man tittar på ovanpå varje hylla (t.ex. Ic arkitektur) är fullt flyttbara. Snabbt som en oljad blixt bytte jag plats på Film och Teckningskonst och tjillevippen hade jag gjort mig förtjänt av ett poäng.

En gång på idrotten hände det här:
Johanna: *Spelar fotboll med de andra barnen*
Jonas Idrottslärare: Vilket lag spelar du i?
Johanna: Vah?
Jonas: Spelar du fotboll?
Johanna: Åh nej, det var ett tag sedan. Jag spelade i TNIS.
Jonas: Jahaja, så du är Torshällatjej. Det var jag också en gång i tiden.

Imorgon på idrotten ska vi ha vattenkrig, det ska bli högst intressant. Jag ska snart ta reda på om jag ägen en vattenpistol, annars blir jag nog mer blöt än jag blötar ner. (Blötar är visst ett ord) Senaste gången jag hade vattenkrig var nog i mellanstadiet, så jag hoppas jag inte har glömt bort hur man gör.

Idag på bussen tappade jag mitt busskort. Precis i vecket bakom den där metalliga saken i mitten av bussen. Det var klantigt som futton. Det är smutsigare där bakom än man kan tro, men jag fick tag i den lilla rackaren till slut.

4 kommentarer:

lisa sa...

ahahaha rubriken! Jonas är så bra.

Julia sa...

HAHHAHA =D Jonas kommentar var inte så dum den heller!

Agnes sa...

Haha, vilket uppfriskande inlägg :D

Johanna sa...

Vilken uppfriskande kommentar!:DD