torsdag 3 juni 2010

Girls before me. Girls between me.

Idag är dagen jag äntligen börjar tro på att det blir sommarlov till slut. Idag känns det obeskrivligt nära.

På svenskan idag pratade vi bland annat om manligt och kvinnligt språk. När man pratar om manligt och kvinnligt så beskriver man skillnaderna som miljöbetingade. Ingen, inklusive mig själv, är bekväm i att påstå att det finns genetiska (utöver de uppenbara, såklart) skillnader mellan kvinnor och män. Och visst, sättet man talar på är säkert inte direkt genetiskt, men jag vet inte om jag är säker på att de enda skillnaderna mellan män och kvinnor är hur vi ser ut mellan benen. Äh, jag vet inte. Kanske är det precis så det är, det vore fint.

Matthew

3 kommentarer:

lisa sa...

Är det bättre om skillnaderna beror på miljön menar du?

Johanna sa...

Kanske, det skulle ju i alla fall betyda att de gick att motarbeta, om man skulle vilja det.

lisa sa...

Jovisst.

Ibland känns det irrelevant att ta reda på var skillnaderna kommer ifrån, bara man kunde skapa större acceptans för gränsöverskridande könsuttryck.