söndag 27 juni 2010

Kuching och mat

Hej!

Jag ar i Kuching. Det ar en trevlig stad. Jattestor, men lugn. De har en nybyggd parlamentsbyggnad som ser ut som ett UFO fran underjorden.

Det senaste dygnet har vi dock tillbringat i en liten by pa landet. Det var mysigt och malayiskt och barnen var oerhort blyga, inte sa vana vid att se vita.
Farska sockerror ar gott. Farsk kokosmjolk drucken direkt ur kokosnot ar mindre gott, men gar latt ner om man ar varm och torstig. Jag undrar hur man gor pa en ode o, for att komma at fruktkottet och vatskan, om man inte har en machete.

Over lag ar maten i Malaysia inte sarskilt god. De kryddar det mesta med fiskpasta eller torkad smafisk.I alla fall vad vi okunniga turister bestaller. De ganger vi atit riktigt gott har varit i sallskap med guide.
Kott och kyckling far man oftast orensad, bara upphackad i bitar med ben och skinn och allt. Med andra ord ar det latt att vara vegetarian har :p Men fisk har jag atit. Svart att vara petig med sant har borta, aven om jag hittills sluppit fran annat kott.

Ojda, nu maste jag ga. HAHA, inlagget fick visst handla om mat xD

Jag hoppas ni har det bra i Sverige, eller var ni an ar. (Ar det Peace and Love nu? Har inget begrepp om tiden...)

Puss och kram och hejda!

2 kommentarer:

Elin sa...

Vad trevligt du verkar ha det! Dock låter det en aning oroväckande med fiskkryddor, i alla fall för en fiskhatare som jag.

Tre dagar kvar till Peace and Love! :D

Monica sa...

Jag var också nyss i kuching och kan bara hålla med dig ang maten , så vi var lite tråkiga för jag ville helst äta på hotellet