torsdag 24 september 2009

I Am a Rock

Godmiddag

Det spöregnar ute. Alldeles nyss sprang vi från matsalen för att undvika det minst sagt obehagliga regnvattnet. En kille som stod vid ingången ropade "Run Forrest, run!" åt oss. Vi high-fivade åt snabbtänktheten och den magnifika referensen när vi kom in.

Snabb uppdatering: Jag fyller sjutton om 6 dagar. Idag öppnade Panduro, affären som säljer små, små glittriga saker. Idag hade vi kemiprov. Elin hade rätt om en sak. Om 3 månder exakt är det julafton.

Ett uttryck jag hatar är "Man måste (fyll i valfritt t.ex. ha varit där, ha gjort det, vara född så etc.) för att förstå". Självklart måste man ha varit där för att förstå det fullt! Men låt mig åtminstone försöka förstå, det är så jävla onödigt att idiotförklara mig och frysa ut mig totalt ur varitdär-klubben.

På fredag ska jag hälsa på min värnpliktiga bror på hans regemente. Det är öppet hus och det ska bli spännande.

Ränderna tar sig, tycker ni inte?

Yours Sincerely

1 kommentar:

Agnes sa...

De tar sig, absolut.