fredag 24 juli 2009

Dellens Vågor

Jag känner mig absolut tvungen att meddela att jag alldeles nyss spelade Dellens Vågor nästan alldeles perfekt.
Jag type:ar fel hela tiden för musklerna i min vänstra underarm beter sig högst besynnerligt.
Jag är ypperligt nöjd med mig själv.

Jag blev lite upprymd och vet inte riktigt vad jag ska göra.

Jag vet vad jag borde göra. Jag borde plugga matte! Jag har inte tittat åt matteboken på hela lovet och jag inser nu att inte heller detta lov tänker vara i oändlighet. För att inte tala om Dickens. Mr Copperfield känner sig en gnutta ignorerad är jag rädd.
Jag antar att de två ovannämnda problemen vackert får ligga och vänta någon vecka till. Min enda form av självdiciplin är av sista-minuten-panik-sorten, så jag kan bara avvakta tills paniken infinner sig, och då ta itu med studierna. (För att finna att enda sättet att hinna läsa Copperfield är att läsa runt fem timmar om dagen, och enda sättet att inte få 100% fel på matteprovet är att panikplugga det absolut grundläggande under sista dygnet.)

Oh, jag vet! Jag ska titta på en dokumentär om lobotomi med mamma! Ett tidsfördriv som definitivt är att föredra framför skolarbete!

Hej svejs!

1 kommentar:

N sa...

Lobotomi före skolarbete... då är det jobbigt, i och för sig är Dickens inte den roligaste av författare, men endå... så farligt kan det inte vara? Jag trodde alla IB-are använde sparknotes för övrigt?