söndag 5 juli 2009

Hej!

Nu har jag bara två dagar kvar att jobba och sedan börjar mitt sommarlov. Jag längtar. Det ska bli skönt att inte behöva gå upp fem på morgonen längre. Och ännu skönare att inte behöva gå och lägga sig klockan nio. Mitt sommarlov tänker jag börja med Hultsfred.

Igår var jag i hälleforsnäs och sedan tog jag mig till Agnes
där vi + Johanna och Lisa bland annat tittade på Harry Potter 5 och spelade kubb. En promenad hann vi med också.

Idag har jag varit på travet med Pappi och syster. Jag förstår nästan hur det går till nu, men ibland är det svårt att förstå vad alla små siffror och bokstäver står för. Istället valde jag att satsa på de hästar som såg finast ut eller hade coolast namn. Det var inte särskilst effektivt men jag vann 70 kr på en häst som hette Carmel. (Det låter nästan som caramel!). Innan åttonde loppet ramlade en kusk av från sulkin och dess häst smet och sprang gallopp i säkert en kvart, kanske mer då vi gick innan dom hade lyckats fångat in den. Det var ganska roande.

Och jag har fortfarande ingen aning om HP6 är en eller två filmer?


2 kommentarer:

lisa sa...

Rätt säker på att det är en film, det verkar som om HP7 är två filmer...

elin sa...

Hmm...skuumt! Fast det gör mer sense!