tisdag 9 juni 2009

Everything that I adore came well before 1984

Idag var jag på IESK-avslutning. När skolsången började spelas fick jag en hel hög nostalgi-vågor över mig och lite saknad. Och tal av Fowler och Brunker och såklart rektor Segerstedt. Uppträdanden och självklart mösskastning. Det var ganska magiskt.

Jag sa hej till Burgess, alla andra var så upptagna med de nyblivna sommarlediga eleverna. Fast det finns inte så många jag känner igen längre. Många flyttar eller slutar. 

Sen åt jag vietnamesisk mat tillsammans med älskade syster, min ursäkt till att titta på Engelska skolans avslutning, bror och mammi-mor. Det var gott och jag, envis som jag är, åt med pinnar. Jag tror att jag blir bättre, den här gången irriterade jag mig inte på att maten inte hamnade i min mun tillräckligt snabbt. Haha.

Ik hou van jou. Doei!

Inga kommentarer: