torsdag 25 juni 2009

Why do I put myself in these situations?

Nu ska jag berätta en historia som jag inte tror att någon har hört förut.

Jag var sisådär 14 år och min familj var i Bulgarien i en vecka. Mitt emot vårt hotell fanns en restaurang och en dag åt vi middag där. Jag träffade en kille som jobbade, han var runt 18 år och inte särskilt söt eller så. Han kunde nästan ingen engelska. Men vi hade mycket ögonkontakt den middagen, han flörtade och jag flörtade. Jag var en liten skitunge på den tiden.

Nästa dag bjöd han ner mig på kaffe. Jag gick ner, en av hans arbetskamrater översatte mellan oss. Det fanns inte så mycket att säga. Han höll min hand. Han tittade på mig på ett sånt där sett, och jag vill minnas att jag tyckte om det.

Kvällen efter var han utanför vår balkong, och han ville träffa mig igen. Jag mådde dåligt och jag låste in mig i badrummet och grät. Jag hatade honom och jag hatade mig själv. Jag tyckte han var vidrig och jag ville aldrig mer se honom. Jag undvek honom resten av resan, sa inte adjö innan vi åkte hem.

Jag mådde dåligt över det i flera år. Det är en typisk sak som kommer upp när jag ska försöka sova, och så ligger jag där och grämer mig. Över vilket svin jag var som inte pratade med honom, som inte förklarade mig, som bara låtsades att han inte existerade.

Men jag minns också hur piss allt var när jag grät i badrummet.

Jag antar att det var min första ledtråd om min asexualitet, och jag mår bättre över det nu. Jag har nästan förlåtit mig själv.

7 kommentarer:

Agnes sa...

Jag tror att många sexuella fjortonåringar skulle reagerat precis som du gjorde. (även om många/vissa nog fortfarande är rätt o-sexuella i den åldern)

Såna där saker som dyker upp när man ska sova är hemska. D:

lisa sa...

Ya, kanske det. Det är sannt, det är en god tanke. (även om jag fortfarande reagerar sådär, lawl.)

N sa...

jag tror alla reagerar sådär någon gång i livet... skulle vara synd dock om du fortfarande reagerar så, man missar en del på det sättet.

lisa sa...

FUCK YOU. Jag tror inte du förstår begreppet "asexuell". Det betyder att jag inte VILL ha någonting mer, därför lider jag såklart inte av att jag saknar något. Det är som att inte gilla lakrits, att säga till den personen att den missar något är ju totalt onödigt.

BTW, vad du gjorde idag fick mig att reagerara precis som i Bulgarien. Tack.

N sa...

Det jag menar är att om man gömmer sig för något man inte kan hantera blir det lätt att man till slut inte kan hantera någonting... och det vet jag av egen erfarenhet. Det har ingenting med att vara asexuell att göra, den delen bryr jag mig inte om alls.

BTW, jag är ledsen om jag har sårat dig, det har jag aldrig menat. Men jag kan inte ta åt mig äran över hur du reagerar, det är inte min förtjänst.

lisa sa...

Nej, jag vet det. Jag ber om ursäkt för att jag är ett sånt arsle, det är jag verkligen ledsen för.

Det jag menar är att om man gömmer sig för något man inte kan hantera blir det lätt att man till slut inte kan hantera någonting

... what? Vill du förklara vad du mena med det?

N sa...

Du är inget arsle( även om du har ett, men jag tror det gäller för alla människor...) om någon är det är, jag för att jag inte kan säga vad jag menar, jag svamlar ibland bort mig själv... jag har den fula ovanan.

Jag kan förklara det, men inte just idag... kanske nästa gång vi ses, men du behöver inte oroa dig, det kommer dröja ett tag...