lördag 6 juni 2009

Kungen, tv, fiol och lite studentande

Idag spelade jag fiol för h.m. Sveriges Konung!
Det var på nationaldagscermonin på torget. Det var jätteroligt, och man kände sig viktig och duktig. Jag var på tv, till och med!! Jättelänge. Fast för det mesta ser man oss bara där i kanten av scenen, men under de två låtarna vi spelade upp är det närbilder och allt!
Idag har jag alltså stått ca tre meter från kungen och drottningen, då de gick upp på scenen. Och lett och liksom nick-hälsat på dem båda. (fast det var de som började)

Stackars kungen, vilket jobb han har!

Jag har varit hemma hos Johanna och firat hennes brors student. Det var roligt. Han fick nästan bara köksprylar. Jag vill också ta studenten. Fast egentligen inte, bara lite grann.

Nu har jag städat mitt rum, för om ett par timmar sådär anländer två österrikiska folkmusiker som ska bo här till på onsdag. Det ska bli spännande.

Glad nationaldag!

1 kommentar:

Astrid sa...

JAG SÅG DIG PÅ TV :D Och i verkligheten också för den delen men bara när du gick upp på scenen :P