onsdag 24 juni 2009

I'm never sure why I need you

Idag har jag tjänat pengar i Strängnäs. Mina fingrar på vänsterhanden är lite stela och tröga. Men det gör inget, för jag känner mig lite mindre fattig. Vid två tillfällen fick jag frågan om jag var riksspelman! Då blev jag väldigt glad, trots att jag själv är högst medveten om att jag skulle bli utskrattad av Zornjuryn.
.
Och så har jag lärt Mamma använda T9. Och så har jag ätit jordgubbar. Och läst en Sherlock Holmes-vits. Och läst lite David Copperfield. Och spelat gitarr, vilket resulterade i ömmande fingertoppar (jag skyller på 2½ timmes oavbrutet fiolspel tidigare på dagen, och min motivations/inspirationsbrist tidigare i år som hindrat mig från att spela så mycket som jag brukar. Mina stackars fingertoppar är ovanligt ohärdade)
.
Jag skulle vilja ha ett sånt där munspelsstativ. Då skulle jag kunna spela både gitarr och munspel samtidigt. Det skulle vara perfekt, eftersom jag inte kan sjunga! (Visserligen underlättar mitt nyligen införskaffade capo)
.
Jag skulle vilja springa ikapp ett sånt där gammeldags långsamt godståg med öppna vagnar. Först skulle jag kasta upp min gitarrlåda (jag äger ingen), och sedan skulle jag kasta ombord mig själv på en sådan vagn. Och sedan skulle jag sitta där i godan ro och lifta till tågets slutdestination. Det suger att såna tåg inte finns längre.
.
Papillonen Tjocka Sigge bantas och trivs. Igår var jag på agility med honom. Han är mycket söt, och mjuk, och ödmjuk, och len, och en aning osäker och fladdrig.
.
Jag vill rida! Jag saknar hästarna. Och jag saknar friehtsskänslan som bara en snabb galopp ger.
.. .
.
Det är sommarlov. Jag jätteborde ge mig ut och springa snart.

Inga kommentarer: