fredag 16 oktober 2009

Bänken

Hejhej.

Jag sitter på Bänken och har just avslutat en riktigt förfärligt dålig uppsats om Lenin.
Innan dess avlsutade jag ett riktigt förfärligt misslyckat matteprov.

Nu ska jag gå och skriva ut uppsatsen. Jag ser inte fram emot att lämna in den. Jag fruktar dagen då jag får tillbaka den. Jag fruktar dödshot från Pauline.
Dock är jag beslutsam att som en riktig man ta konsekvenserna av mina handlingar. Dvs, jag ska inte springa och gömma mig eller skolka från historian nästa vecka, bara för att jag började med sagda uppsats klockan 5:30 i morse.

Om tjugo minuter slutar Chemistry-eleverna och Biology SL-eleverna, och min ensamma håltimme förvandlas till en icke ensam lunch. Till dess ska jag skriva ut en uppsats som jag ser fram emot att glömma, och läsa Orwell's Nineteen Eighty-four - en bok som jag har mycket höga förväntingar på.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Vem är Bänken?

Agnes sa...

Det är en bänk som är så central i våra liv att den förtjänar att stavas med stort B.
Den är ganska obekväm om man sitter på den för länge, och den har ett element bakom sig.
Kort sagt, en riktigt hyfsad bänk.

Johanna sa...

Det må jag säga!