söndag 11 oktober 2009

Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... Give me truth.

Igår såg jag Into The Wild, en film jag lånade av min kära vän Elin. Det är en väldigt inspirerande och vacker film. Igårkväll var jag otroligt överväldigad och kunde inte sova förrän klockan 5, vilket förmodligen inte var så bra.
Nu, istället för att skriva ett blogginlägg för engelskan, skriver jag ett blogginlägg för mitt eget nöje (Eller ja. Det är väl meningen att det skall vara för andras också?). Ironiskt, inte sant?

Nu regnar det. Eller så är det någon som har riktat en vattenslang mot mitt fönster. Jag funderar allvarligt på att gå ut, att bli blöt känns som ett ganska så behagligt tidsfördriv.

Igår beställde jag skivor. Jag planerade beställa två. Det slutade med att jag köpte fyra. Jag är en usel konsument, "bra" erbjudanden faller jag för innan man hinner säga gullible. Till råga på allt beställde mina kära syskon en skiva som är en sen födelsedagspresent till mig. Jag är utomordentligt ivrig att mottaga dessa skivor men jag känner att jag borde vara förfärad över hur materiell jag har blivit.

Trevlig söndag

Inga kommentarer: